Gemeentelijk Gymnasium blij met cadeaus

Het Gemeentelijk Gymnasium Hilversum wilde tijdens de open dag op zaterdag 28 januari (veel) natuurwetenschappelijke cadeautjes voor de bezoekende 7e en 8e groepers verzamelen. Daarom klopten ze bij ons museum aan. Met man en macht zijn toen 200 zakjes gevuld met geode, haaientanden, ammonieten en meer.

Eric Snelders, docent scheikunde en natuurkunde, beta-coördinator en U-talent coöordinator, van het gymnasium stuurde daarvoor dit bedankje:

‘Ik wil niet nalaten om nog eventjes terug te komen op jullie bijdrage aan de open dag van het Gymnasium Hilversum. Op die zaterdag 28 januari hadden we alle zakjes met ammonieten, haaientanden en nog veel meer, klaar gelegd, samen met alle andere ‘natuurwetenschappelijke’ cadeautjes voor onze bezoekers.

We hebben die dag enorm veel bezoekers gehad : zowel 7e als 8e groepers en het werd al heel snel duidelijk dat de cadeautjes van Museum Hofland veel interesse wekten. We waren aan het einde van de dag dan ook helemaal schoon door de zakjes heen. Leerlingen verdrongen zich om vooral niets te missen!

Mede door jullie bijdrage is deze open dag voor ons een groot succes geworden. Ook mijn collega Harold Brockbernd, voorzitter van de Sectie Aardrijkskunde en een bekende bij jullie, was ook onder de indruk van het idee van de steentjes en fossielen.’